- Du er her:
- Hovedside
- Personvern
Personvern
Personvernerklæring Unitrailer.no
Generelle bestemmelser
Denne Personvernerklæringen spesifiserer regler for samling, bruk, deling og beskyttelse av personopplysninger motatt av Internettbutikken som finnes under addressen unitrailer.no(heretter referert til som "Butikk" eller "Butikk Unitrailer.no"). Personopplysninger til Kunder av Unitrailer.no er behandlet i henhold til universielt gjeldende lov, og spesielt i henhold til:
1. Reguleringer av Europarlamentet og Rådet(EU) 2016/679 fra 27.042016 . for beskyttelse av fysiske personer i forhold til behandling av personopplysninger og fri flyt av opplysninger og opphevelse av direktiv 95/46 / EF (generell forskrift om databeskyttelse) (kontor journal.2016.119.1) (heretter: „GDPR”);
2. Loven fra 10.05.2018 . om beskyttelse av personopplysninger (Loggbok fra 2018 . pos. 1000);
3. Loven fra 18.07.2002 utføring av elektroniske tjenester (Loggbok.2017.1219 med endring.);
4. Loven fra 16.07.2004 Telekommunikasjonslov (Loggbok.2017.1907 med endring).
Administrator av data
Dataadministrator for Kundeopplysninger hos Unitrailer.no er Unitrailer Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, med kontor i Lublin (adresse: Budowlana 30, 20-469 Lublin) registrert hos Districtdomstolen Lublin-Wschód i Lublin med kontor i Swidnik VI Økonomisk avdeling KRS for registrering av entreprenører Domstolregisteret nr 0000624998, NIP: 5213739921, REGON: 364800260 (heretter: "Vi").
Kontakt med administrator
I saker i forbindelse med beskyttelse av personopplysninger, kontakt med oss er mulig gjennom e-post: odo@unitrailer.eu eller gjennom brevpost til adresse: Unitrailer Sp. z o.o.; ul.Budowlana 30; 20-469, Lublin.
Måter på innsamling av data og omfanget av samlet data
Personopplysninger er samlet in rett fra personer, som opplysningene tilhører, som våre Kunder. Kunder hos Unitrailer.no gir eller etterlater sine opplysninger på forskjellige trinn under bruk av Butikken. Disse opplysninger er samlet spesielt under:
1.under registrering av kunde konto - vi får blant annet navn, etternavn(og i tilfelle bedrift: Org.nummer, bedriftsnavn), adresse, e-postadresse, telefonnummer og innloggingsdata, IP adresse som registrerte kontoen;
2. under bestilling i Butikken før registreringen tok sted - får vi blant annet: navn, etternavn(og i tilfelle bedrift: Org.nummer, bedriftsnavn), adresse, e-postadresse, telefonnummer og type vare bestilt, IP adresse som la inn bestillingen;
3. under betalingen gjort av Kunden for bestilte varer i Butikken - får vi blant annet: navn, etternavn(i tilfelle bedrift: Org.nummer, bedriftsnavn) av bankkontoeieren, bankkontonumer, betalings eller kredittkort data;
4. under bestilling av nyhetsbrev - får vi e-postadresse og/eller telefonnummer;
5. under kontakt med vår butikk gjennom kontaktskjema - får vi blant annet e-postadresse og eventuelle personopplysninger som er i innholdet i meldingen;
6. under kontakt med vår Butikk gjennom chatt - får vi blant annet navn og e-postadresse, og eventuelle personopplysninger videreført under samtalen;
7. ved bruk av Call-Back - får vi blant annet telefonnummer, eventuelle info videreført under samtale;
8. automatisk ved besøk på vår side Unitrailer.no - får vi blant annet informasjon samlet av cookies filer, som gjelder f.eks. måte på bruk av Butikken, mest besøkte nettsider i Butikken, mest søkte eller kjøpte varer:
Det skjer, at data om våre Kunder blir videreført fra en tredjepart. Dette skjer da Kunde registrer seg i Butikken gjennom sammenkobling av kontoer med en annen service. Da kunder velger denne muligheten, godkjenner de at en tredjepart (Administrator Google+, Facebook eller PayPal) har videreført oss en del av opplysninger obligatorisk for oppretting av en konto.
Vi prosseserer ikke såkalte sensitive personopplysninger, som f.eks. data angående helse.
Vi følger regler for innsamling og behandling av kun disse data, som er nødvendig for å implementere formål, som krever slik data. For planlegging av nye prosjekter og handlinger som krever behandling av personopplysninger, vil vi gjennomføre en grundig analyse, for å undersøke hvilket opplysninger vi trenger for å gjennomføre de.
Formål og lovlig grunnlag for behandling av personopplysninger
Personopplysninger til våre Kunder er behandlet kun der det er nødvendig for å fullføre formål, som disse ble samlet in for. I tabellen under har vi presentert formål som vi fullfører, og tilstrekkelig lovlig grunnlag for behandling av personopplysninger.
l.p. |
Formål for behandling av personopplysninger |
Lovlig grunnlag for behandling |
1. |
bruk av en konto i internettbutikken |
behandling er nødvendig for gjennomføring av kontrakten (dvs. kontrakten om levering av elektroniske tjenester), der personen opplysningene gjeler er en part i (Artikkel 6 nr. 1 bokstav b) i GDPR) |
2. |
gjennomføring av inkommende bestillinger |
behandling er nødvendig for utføring av kontrakten (dvs. Salgskontrakten),der personen opplysningene gjeler er en part i (Artikkel 6 nr. 1 bokstav b) i GDPR) |
3. |
behandling av reklamasjon |
behandling er nødvendig for utføring av kontrakten (dvs. Salgskotrakten der kjøper benytter seg av sine rettigheter under garanti for mangler i varen), der personen opplysningene gjeler er en part i (Artikkel 6 nr. 1 bokstav b) i GDPR) |
4. |
ustedelse av regnskapsdokumenter, skatter og regnskapsoppgjør, lagring og arkivering av skatte og regnskapsdokumentasjon |
behandling er nødvendig for å oppfylle juridiske forpliktelser som stilles til administratoren, som følge avskatteforskrifter og regnskapsregler. (Artikkel 6 nr. 1 bokstav c) i GDPR) |
5. |
eventuell etablering og håndhevelse av krav eller forsvar mot dem, inkludert gjennomføring av rettsaker og inkasso |
behandling er nødvendig for formål som skyldes juridisk forsvarlig interesser implementert av administratoren, blant annet for: - beskyttelse og implementering av våre rettigheter (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
6. |
arkivering av data og dokumenter som inneholder personopplysninger for bevismål |
behandling er nødvendig for formål, som følge av juridisk forsvarlig interreser implementert av administrator, blant annet for: - beskyttelse av informasjon blant annet i tilfelle et juridisk behov for å bevise fakta (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
7. |
gi Kunder muligheten til å publisere vurderinger av varer som tilbys i butikken |
behandling er nødvendig for gjennomføring av kontrakten (dvs. kontrakt for levering av elektroniske tjenester), der personen opplysningene gjeler er en part i (Artikkel 6 nr. 1 bokstav b) i GDPR) |
8. |
overvåke kundens aktivitet på butikkens nettsider og gjennomføre analyser og statistikk over kundens preferanser |
behandling er nødvendig for formål som følge av juridisk forsvarlig interreser, implementert av administrator, blant annet for: - forbedring av handlinger i Butikken; - forbedring av funksjonalitet av leverte tjenester; - valg av produkter og tjenester, basert på Kundenes behov; - optimalisering av kundebehandling prossesen. (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
9. |
svar på spørsmål eller sendt via kontaktskjema eller chat, og arkivering av innhold av en slik henvendelse |
ved behandling av en kontakt er behandling av personopplisniger nødvendig for å fullføre kontrakten (dvs. kontrakten for levering av elektroniske tjenester), der personen opplysningene gjeler er en part i (Artikkel 6 nr. 1 bokstav b) i GDPR) etter at kontakten avsluttes, behandling er nødvendig for formene som følge av juridisk forsvarlig interesser implementert av administratoren, som for: - arkivering av korrespondanse for å vise dens gjennomføring i fremtiden (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
10. |
telefonkontakt med Kunden |
ved gjennomføring av kontrakten, behandling utføres på grunnlagg av samtykke fra personen opplysningene gjelder (Artikkel 6 nr. 1 bokstav a) i GDPR) etter kontakten avsluttes er behandling nødvendig for formålene som følge av juridisk forsvarlig interesser implementert av administrator, som for: - arkivering av inspill av en samtale med formål å kunne vise dens gjennomgang i fremtiden (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
11. |
utsending av nyhetsbrev som inneholder markedsføring og/eller kommersiell informasjon |
behandling utføres på grunnlag av samtykke til personen opplysningene gjelder (Artikkel 6 nr. 1 bokstav a) i GDPR) |
12. |
gjennomføring av direkte merkedsføring av egne produkter og tjenester, inkludert: <![if !supportLists]>1) <![endif]>vise markedsførings innhold som ikke er tilpasset Kundens prefferanser(kontekstuell annonsering); <![if !supportLists]>2) <![endif]>wyświetlanie vise markedsføringsinnhold som samsvarer med Kundens interesser (atferdsmessig annonsering), før automatisert databehandling, inkludert profilering; <![if !supportLists]>3) <![endif]> organisering av kampanjer; <![if !supportLists]>4) <![endif]> gjennomføring av andre typer aktiviteter knyttet til direkte markedsføring av varer og tjenester. |
behandling er nødvendig for formpl som følge av juridisk forsvarlig interreser implementert av administrator, blant annet for: - gjennomføring av markedsføring; - tilpassing av tilbud til Kundens behov; (Artikkel 6 nr. 1 bokstav f) i GDPR) |
Data mottakere
Tilgang til våre Kunders personopplysninger er fremfor alle våre autoriserte ansatte.
I tillegg gir vi våre kunders personopplysninger, i en strengt definert grad, med enheter som vi samarbeider med i implementeringen av databehandlingens formål. De vil hovedsakelig være de enhetene som støtter oss i gjennomføringen av ordrer og i levering av elektroniske tjenester, men utfører også på våre vegne tjenester som er nødvendige for å oppfylle våre juridiske forpliktelser eller våre legitime interesser. Kategorien mottakere av våre kunders personopplysninger bør derfor omfatte:
1) elskapet hjelper oss i administrasjon og vedlikehold av en nettbutikk - IAI S.A. med hovedkontor i Szczecin (adresse: Aleja Piastów 30, 71-064 Szczecin) - leverandør av IdoSell Shop-programvaren som vår butikk er basert på,
2) leverandører av IT-infrastruktur vedlikehold, programvare og maskinvare service,
3)enheter som eier programmene som brukes på butikkens nettsider, for å gi våre Kunder ekstra funksjoner (for eksempel applikasjoner for kommunikasjon),
4) leverandører av transporttjenester,
5) selskaper som foretar batalinger for bestilte varer,
6) banker som vi samarbeider med, slik at Kunder kan kjøpe varer med nedbetaling,
7) enheter som tilbyr kreditt og/eller forsikringstjenester,
8) hosting leverandør,
9)selskap som utfører regnskapstjenester for oss,
10)juridiske kontorer som samarbeider med oss,
11)enheter som implementerer konsulenttjenester eller revisjonstjenester på vår vegne,
12)markedsføringsbyråer.
Vi signerer kontrakter for å overlate behandling av personopplysninger med alle enheter som vi leverer personlige opplysninger til for ytelsen av de tjenestene som er bestilt av oss. I disse kontraktene definerer vi strengt formål og tillatt omfanget av behanding av våre kunders personlige opplysninger. Vi arbeider også for å sikre at disse enhetene garanterer passende sikkerhetstiltak og riktig beskyttelse av våre Kunders personopplysninger
Danych Vi selger ikke og deler ikke personopplysningene til våre Kunder med andre enheter med formål om markedsføring.
Butikk Unitrailer er deltaker i følgende programmer:
1) „Zaufane Opinie” – service levert av Ceneo Sp. z o.o. med registrert kontor i Poznań (adresse: Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), KRS nummer: 0000493884, og
2)„Wiarygodne Opinie” – service fra Opineo Sp. z o.o. basert i Wrocław (adresse: Powstańców Śląskich 2-4; 53-333Wrocław), KRS nummer: 0000357466.
3)For å tilby Kunden Klarna betalingsmetode, kan vi overføre Kundens personopplysninger i form av kontaktdetaljer og bestillingsdetaljer til Klarna under kjøpsprosessen, slik at Klarna kan vurdere om Kunden kvalifiserer for Klarna betalingsmetode og å tilpasse disse metodene til kundenes preferanser. Personopplysninger behandles i samsvar med Klarnas personvernerklæring
Kunde som handler i vår butikk, kan legge in en vurdering av transaksjonen, og gi en frivillig samtykke til å sende denne vurderingen sammen med hans/hennes personlige opplysninger til Ceneo Sp. z.o.o. og Opineo Sp. z.o.o. med formål om å offentliggjøre slike vurderinger på nettsider som samler disse, og utføres av disse enhetene.
Informasjon om intensjon om å overføre personopplysninger til et tredjeland eller en internasjonal organisasjon
Personopplysninger fra våre kunder vil bli overført utenom Det Europeiske Økonomiske Samarbeidsområde til Google LLC og tawk.to inc. basert på passende juridiske garantier, som er standard kontraktsbetingelser for beskyttelse av personopplysninger, godkjent av EU-kommisjonen.
Periode for datalagring
Personopplysninger fra våre Kunder vil bli behandlet bare i tidsperioder som er nødvendige for å oppnå de formålene de ble samlet inn for.
l.p. |
Formål med behandling av personopplysninger |
Periode for datalagring |
1. |
bruk av konto på butikkens nettside |
for perioden der konto brukes, helt til den fjernes |
2. |
gjennomføring av bestillingene |
gjennom hele perioden der bestillingen behandles |
3. |
behandling av reklamasjon |
til reklamasjonsprosedyren avsluttes |
4. |
utstedelse av regnskapsdokumenter, skatter og regnskapsoppgjør, lagring og arkivering av skatte og regnskapsdokumentasjon |
i en peride på 5år, regnet fra slutten av kalenderåret hvor skattefristen er utløpt, eller lenger hvis det er påkrevd ved lov |
5. |
mulig bestemmelse og håndhevelse av krav eller forsvar mot dem |
i perioder som er nødvendige for å beskytte våre rettigheter |
6. |
arkivering av data og dokumenter som inneholder personopplysninger for bevismessige formål |
i perioder der potensielle krav utløper, spesifisert i lovbestemmelser |
7. |
gi Kunder muligheten til å publisere meninger om varer som tilbys i Butikken |
inntil en henvendelse med forespørsel om å fjerne meningen, som blir behandlet som ønske om å gå fra kontrakten for levering av elektroniske tjenester |
8. |
gjennomføre analyser og statistikk over kundeaktivitet og preferanser |
inntill en klar motsetting kommer inn |
9. |
svar på spørsmål rettet via kontaktskjemaet eller chat, og arkivering av innholdet i korrespondanse |
|
10. |
telefonkontakt med Kunden |
inntil godkjennelse for telefonkontakt trekkes tilbake |
11. |
utsendelse av nyhetsbrev som inneholder markedsføringsinnhold og/eller komersiell informasjon |
inntil samtykke til databehandling er trukket tilbake til dette formålet |
12. |
gjennomføring av direkte markedsføring av egne produkter og tjenester, inkludert: <![if !supportLists]>1) <![endif]>kontekstuell reklame, <![if !supportLists]>2) <![endif]>atferdsmessig reklame, <![if !supportLists]>3) <![endif]>gjennomføre andre typer aktiviteter knyttet til direkte markedsføring av varer og tjenester. |
intill det foreligger en gyldig innvending mot behandling av data til markedsføringsformål |
I tillegg vil Vi, for ansvarlighet, dvs. for å bevise overholdelse av bestemmelsene om behandling av personopplysninger, lagre data for den perioden hvor Butikken er forpliktet til å opprettholde data eller dokumenter som inneholder deom for å dokumentere oppfyllelsen av lovkrav og muliggjøre kontroll over de overholder myndighetene i samsvar.
På slutten av oppbevaringsperioden blir dine personlige data slettet eller anonymisert.
Kunderettigheter
Vi overholder alle registrerte rettigheter i henhold til bestemmelsene i GDPR. Hver Kunde i Butikken vår har rett til:
<![if !supportLists]>1) <![endif]>forespørsel om tilgang til dine personopplysninger - dvs. retten til å kontrollere hvilke data som behandles av butikken, retten til å skaffe en kopi, samt retten til å skaffe informasjon, inkuldert på hva, for hvilke formål og på hvilke juridiske sgrunner dataene behandles, til hvem de deles og når de blir slettet;
<![if !supportLists]>2) <![endif]>forespørsel om korreksjon av personopplysninger når opplysningene er feil, samt forespørsler om å fullføre opplysningene når disse er ufullstendige.
<![if !supportLists]>3) <![endif]> forespørsel om å slette personopplysninger, dersom det foreligger begrunnende forhold som er fastsatt ved lov (dvs. i artikkel 17 GDPR);
<![if !supportLists]>4) <![endif]>forespørsel om å begrense behandling av personopplysninger i tilfelle som er gitt ved lov (dvs. artikkel 18 i GDPR);
<![if !supportLists]>5) <![endif]>dataoverføring - dvs. retten til å motta fra oss i et struktuert, ofte brukt maskinlesbart format (f.eks. txt, doc, rlf, xls, odt, pdf, jpeg, xml). former for personopplysninger levert av kunden og rett til å sende disse opplysningene til en annen administrator eller be om at vi sender personopplysninger direkte til en annen administrator, dersom det er teknisk mulig.
Hver Kunde har rett til å motsette seg når som helst til behandlings av hans/hennes personlige data, som kan være:
<![if !supportLists]>1) <![endif]> opposisjon på grunn av kundens spesielle situasjon, dvs. når behandling av data er basert på vår juridisk forsvarlig interesse eller for statistiske formål, og motstanden er begrunnet av en spesiell situasjon som fører til at yttreligere behandling av oss truer personvernet til Kunden, eller
<![if !supportLists]>2) <![endif]>markedsøringsopposisjon, så når personopplysninger behandles for direkte markedsføring er de profilert for dette formålet.
Hvis behandling av personopplysninger er basert på samtykke, har butikkens kunder rett til å trekke tilbake samtykket når som helst. Dette vil imidlertidig ikke påvirke lovligheten av behandlingen som ble utført på grunnlag av samtykke før den ble trukket tilbake.
Tilbaketrekking av samtykke til å sende nyhetsbrevet kan skje ved å klikke på den aktuelle lenken i nyhentsbrevet eller ved å sende oss en melding til: odo@unitrailer.eu
Rettighetene nevnt ovenfor kan blant annet brukes ved å ringe oss på telefonnummeret vårt eller ved å sende oss en passende forespørsel til følgende e-postadresse: odo@unitrailer.eu eller ved post til: Unitrailer Sp. z o.o.; ul. Budowlana 30; 20-469 Lublin. En slik forespørsel skal inneholde data som gjør at vi tydelig kan indentifisere søkeren og opfylle forsoørselen i samsvar med forespørselen.
Hver kunde i butikken har også rett til å sende inn klage til tilsynsorganet - Presidenten til yrået for personvern (ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa), dersom han/hun mener at behandling av personopplysninger krenker hans/hennes rettigheter.
Frivillig dataavtale, samtykke til behandling
Å gi oss personopplysninger er ikke obligatorisk, men er en betingelse for ingåelse av kontrakten. Uten å gi personlig informasjon, vil du ikke kunne opprette en konto i butikken, eller bestille varer eller abonnere på nyhetsbrevet. Noen ganger vil loven imidlertid kreve at vi gir visse personlige data, for eksempel for regnskaps- eller skattemessige årsaker.
Automatisk databehandling, inkludert profilering
Informasjon om våre Kunder og deres oppførsel som vi samler inn når vi bruker Butikken, kan behandles på en automatisk måte (inkludert i formav profilering), men det vil ikke forårsake noen juridiske virkninger for våre kunder eller påvirke deres situasjon betydelig.
Profilering består av å samle inn data samt undersøke og evaluere det (også på en automatisert måte) for å skape kundeprofiler, inkludert analyser og prognoser om personlige preferanser og interesser til våre kunder. Formålet med profilering er:
1) bedre tilpassing av vår tilbud til en bestemt kunde,
2)tilpasse presentert markedsføringsinnhold til interessene til en bestemt kunde - for eksempel å vise forslag på lignende nettsteder eller produkter som er kjøpt av andre kunder på butikkens nettsteder,
3)vi utfører statistiske analyser for våre interne behov,
4) sikring av sikkerheten og påliteligheten til tjenestene som tilvås av vår butikk.
Vi samler også informasjon om bruken av butikken basert på den såkalte tilgangslogger bast på IP-adresser til brukere. Data som samles på denne måten inneholder ikke brukerens identitet, men på grunnlag av dem kan vi analysere butikkens ytelse, dets sikkerhet, diagnostisere potensielle problemer når det gjelder brudd på personopplysninger og finne løsninger. Slike data er også for oss statistiske data om personer som besøker vår butikk(f.eks. informasjon om regionen),som tillater oss å justrere tilbudet vårt.
Databeskyttelse
Vi sikrer våre kunders personopplysninger i samsvar med retningslinjene som følger av bestemmelsene i GDPR. Vi bruker passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre et tilstrekkelig sikkerhetsnivå for personopplysninger, og beskytte dem mot ubevist eller bevist ødeleggelse eller skade, ubevist tap, modifikasjon, tilgjengeliggjøring for uvedkommende eller overtakelse av en uautorisert person. For eksempel:
1.på sidene i butikken bruker vi sikre internettforbindelser, kryptert med bruk av et SSL-sertifikat, som skal sikre konfidensialiteten til dataoverføring via Internett;
2. vi lagrer personopplysningene på sikkre servere;
3. i vår bedrift kan personopplysningene til Kundene i butikken kun behandles av spesialtilpassede ansatte og kun i området, der det er nødvendig for å utføre de oppgaver som er tildelt dem.
4. vi har utviklet og implementert en passende personvernsikkerhetspolicy som definerer de riktige databehandsligsprosedyrene.
5. med enheter vi bruker til å betale våre kunders personopplysninger, signerer vi alltid passende kontrakter for å overlate behandling av personopplysninger, der vi nettopp definerer akseptabelt formål omfang og metode for behandling,
6. vi forsøker å sikre at enheter som er betrodd behandling av personopplysninger , garanterer at det er tilstrekkelige sikkerhetsforanstattninger og at våre kunders personopplysninger er forsvarlig beskyttet.
Cookies
Vi bruker informasjonskapsler på vår nettsidde for å samle inn og behandle data. Cookies brukes til å forbedre funksjonaliteten til tjenestene vi tilbyr, for å forbedre brutikkens tilbud og tilpasse det til de enkelte kunders individuelle behov, samt for reklame og statistiske formål. Disse opplysningene tillater ikke at personen blir tydelig identifisert.
Detaljert informasjon om bruk av cookies finnes i "Cookie politikk".
Avsluttende bestemmelser
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne personvernerklæringen. Slike endringer kan være nødvendige, for eksempel ved lovendringer, nye retningslinjer for veiledere, endinger i teknologi, ved hjelp av hvilke vi behandler personopplysninger, samt endringer i metodene, formålene eller grunnene til behandling av personopplysninger. Vi vil informere våre kunder om de innførte endringene hver gang.